17 januari 2013

Sovalkov

Bild : Härligt Hemma
Jag har alltid älskat sovalkover!
Däremot har jag aldrig haft någon.
Den här fina från bloggen Härligt Hemma tycker jag är superfin.

Bild : Hemnet

I Alvas rum som är lite långsmalt kommer vi ha sängen i ena kortsidan bakom dörren, där skulle det passa med en sovalkov tror jag.
Men tyvärr så är jag urusel på att snickra men drömma kan man ju göra.

Bild :  Hus & Hem
Det är ju praktiskt med sovalkover om man sertill att bygga in lite förvaring under och på sidan.
Problemet är bara att barnen inte får växa alltför fort.

Bild : Peters Projekt
Här är ännu ett snyggt exempel på säng med bra förvaring.


House Of Philia är en populär blog med massvis med stilsäker och snygg inredning!
Det här barnrummet är en dröm, och har självklart en fin sovalkov.


Om man vill ha en lite lyxigare sovalkov och dessutom har högt i tak så är det här ju toppen.

Inga kommentarer: