23 januari 2013

Skrivbordsinspiration


Jag skulle nog kunna skriva om barnrum i varenda inlägg, jag tycker att det är så roligt.
I barnrum kan man leka med färger och göra en massa roliga och tokiga lösningar på saker.
Ibland behöver inte ett barnrum innehålla så mycket möbler för att det ska bli snyggt och mysigt.
Den här bilden är en av mina absoluta favoritbilder i alla kategorier!
Jag tror att det är det turkosa elementet som gör det.

Tänkte att jag skulle visa lite bilder på olika skrivbord i detta inlägget.

Bild : House of philia
House Of Philia har en väldigt stilsäker inredningsstil tycker jag.
Hennes hem ser verkligen perfekt ut.
Om man gillar den vita inredningsstilen så är detta skrivbordet med den snygga tolix-stolen perfekt.


Gillar man det som är lite mer färgstarkt så tycker jag att det här var coolt.
Rött och grönt är egentligen inte mina favoritfärger men jag gillade dem i denna bilden.
Anton har ju faktiskt en sådan här flyplanshylla fast den är vit och inte röd.

Den har inte varit uppsatt någonstans sen vi flyttade men nu fick han syn på den och sa att den ville han minsann ha uppsatt i sitt rum!

Bild : Boligmagasinet
Här är ett härligt skrivbord i knallgul färg som ser så där lagom retro ut.
Jag gillar det.
Extra fint blir det så klart med den fina tallrikshyllan ovanför.

Bild: Minlillaveranda
Den här bilden hör också till mina favoriter.
Japp, turkost igen! Och slitet! Och Tilda-figurer! Och flugsvampar!
Så här skulle jag verkligen vilja ha det i Alvas rum.
Tyvärr bor vi ju inte i ett lantligt hus med spröjs och vitmålade golv.

Bild : TORikkA
Däremot kan det kanske bli någonting sånt här!
Jag har ju fyndat en jättefin sekretär för länge sedan, den står i mina föräldrars hus och väntar på målarburken.
Jag vet ju inte vilken färg jag ska välja, hade så klart tänkt på vitt men lite härlig färg är ju alltid trevligt så kanske turkost eller ljusrosa skulle vara kul?
Eller gul?

Bild : TORikkA
Gillade verkligen det här förvaringstipset också.
Man skruvar fast lite olika stora lådor i sekretären som förvaring.
Det ser ju ut som ett litet konstverk i sig.

1 kommentar:

Angela sa...

I love those bunnies and wish I could find a pattern.
You have a super cute blog!
Thanks for sharing.
Hugs,
Angela.