19 januari 2013

Sänggardin

Bild : ElleDecor
Ni börjar antagligen att tycka att jag är tjatig men jag måste bara göra ännu ett inlägg om hur jag ska få till sovhörnan i Alvas rum.
Att bygga en sovalkov känns ganska avlägset just nu och en sänghimmel är ju en väldigt bra variant men det jag ursprungligen har haft i åtanke är just detta.

Bild : Hus & Hem
Man kan skärma av hela sängen med ett stort draperi!
Vore inte det mysigt?
Då kan man ha det öppet när man vill och när man vill ha det extra mysigt eller ha en koja ja då kan man bara dra för så vips har man ett eget litet mini-rum.

Bild : Babbelibub
Ungefär som på denna bilden här där man har satt upp en gardinstång högt i taket.
Det ska bli kul att komma igång men allra först ska jag kanske sätta igång och spackla och slipa.

Bild : Åhléns
Nu fick jag lite energi minsann, typiskt att vi har lite saker inbokade i helgen, i alla fall ikväll och på söndag.
Men på lördag kanske jag lyckas, den som lever får se.

Inga kommentarer: