19 december 2012

Önskeklappar från Greengate

 

Nu är det bara fem dagar kvar till julafton men här kommer ett sent julklappstips.
Om man inte vet vad jag önskar mig i julklapp så är det bara att kika in i någon affär som säljer produkter från Greengate.
Jag bara älskar deras saker!
De fina banden på bilden ovanför (speciellt det blommiga) skulle jag vilja ha när jag syr någon fin väska eller kanske till dekoration på en klänning.


De här kuddarna är ju också väldigt fina även om jag egentligen varken behöver dem eller har plats för dem.


Vad gäller porslinet så har jag i år fastnat för den här mintgröna varianten.
Den har ju allt!
Fina färger (nästan turkos), prickar, spetskant och söta blommor.


Temugg med öra skulle verkligen uppskattas, den är nog min favorit.
Har ju andra muggar men de som inte är kaffekoppar har ingen öra.
 En matchande assiett sitter ju inte heller fel.
Har bara två stycken assietter sen innan och de har inte riktigt mitt favoritmotiv.


Och så till sist den supregulliga skålen i samma mönster, den kliar det verkligen i mina fingrar att få klicka hem.


Burkar kan man ju inte heller få för mycket av.
Jag har flera stycken som är runda och ganska höga i olika Tilda-mönster men de är ganska opraktiska att förvara kakor i så dessa tre burkar med julmotiv skulle jag verkligen behöva.
Då kan man förvara julgodiset extra fint.


Till sist önskar jag mig den här kökshandduken.
Jag tror att jag kommer gilla sånna här gulliga, söta, lite barnsliga motiv ändå tills jag blir en sådär 80 år.

Åh, nu blev jag sugen att göra lite julgodis.
Min lillasyster och jag har haft det som en tradition att träffas vid jul och göra massvis av olika julgodis.
Nu har vi inte gjort det på några två-tre-år men det börjar bli dags igen.
Är mest sugen att pröva att göra lakrits-knäck och lakrits-fudge.

Inga kommentarer: