03 oktober 2012

Pirat Kalas


Här är självaste födelsedagspiraten!
Anton var väldigt nöjd med sitt kalas efteråt så det var roligt även om det är mycket arbete bakom men man får passa på medans man kan.
Snart vill de nog inte ha kalas längre, speciellt inte där man klär ut sig.


Storasyster pirat var inte mycket sämre, hon tog två piratmössor på sig på en gång!
Tyvärr glömde jag (som vanligt) ta kort på mig och sambon men vi hade också klätt ut oss lite med varsin pirat-peruk.


Så här såg i alla fall dukningen ut.
Det var prickiga tallrikar och servetter, svart lakan som duk och piratkonfetti (svärd, jolly roger-flaggor och pengar) på bordet.
Den gula saken på mitten av bordet är en stor godisråtta.
På tallrikarna låg varsin piratlapp att ha för ögat.
När jag skulle beställa dem tog de svarta slut så jag fick ta rosa till tjejerna, det var uppskattat.


Glömde ju även såklart att fota godispåsarna och en massa annat men nu får gissa hur de såg ut (svarta med vita dödskallar på).


Så här såg den hemmagjorda pirattårtan ut som jag slet med kvällen innan
Fick bilden skickad eftersom jag såklart hade glömt fotografera den också.
Jag skulle nog aldrig kunna bli en "riktig" bloggare för jag glömmer bort att fota saker hela tiden, speciellt när det är lite stressigt.


Däremot lyckades jag i alla fall fota Pirat-cupcaken som jag hade gjort.
Den blev jag barnsligt nöjd med även om jag först var osäker på om vi verkligen skulle ha den grå-svarta frostingen eller ej.
Men Alva tyckte att vi skulle ta den så då blev det så.

Just nu är jag verkligen i bakar tagen, känns som att jag vill baka mest hela tiden (frågan är bara vem som ska äta upp allting) men det kanske vore kul att starta upp en till blogg där man kan skriva upp recept och så som man vill spara.
Vi får se om tiden och lusten finns där.

Skepp ohoj alla landkrabbor!

1 kommentar:

Jane, Lyckliga Hem sa...

Hej Tanja!
Toppen att ditt kalas gick så bra! Vilka läckra detaljer och bakverk du skapat. Vilken supermamma!
Hoppas att du hade lite energi kvar:) Celina hade superkul på sitt, värmde i hjärtat.

Kram Jane