23 september 2012

Bakning pågår



Här förbereds det inför nästa helgs kalas!
Anton fyller 5 år på torsdag och eftersom jag har haft dåligt samvete i ett helt år över att han blev snuvad på sitt 4-års kalas pga flytten så har jag slagit på stort i år.

Så här har det bakats chokladmaränger, de var ju väldigt roliga att göra så jag skulle kunna tänka mig att göra fler maränger i andra färger och former.


Sedan har det också även bakats bullar.
Man kan ju nästan inte ha ett kalas utan bullar men det blev inga vanliga kanelbullar som jag alltid gör utan denna gången blev det vaniljbullar.


Dessa muffins var syrran här igår och hjälpte mig att baka.
De ska ju sedan bli cupcakes men får frysas in så länge så är det roliga jobbet med att spritsa frosting på dem och dekorera dem kvar tills
strax före kalaset.

Sedan ska jag väl även baka några tårtbottnar och några till muffins eftersom jag dessutom ska ha hand om fredagsfikat på jobbet till veckan.
Herregud vad det ska bakas!
Och jag som inte ens har fått hem min Kitchenaid ännu.:)

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Det ser smarrigt ut!/Åsa