20 juli 2012

Den kom och den gick (inte).


Ja, nu pratar jag ju inte om sommaren även om det nästan känns som att sommaren är över och jag väntar fortfarande på att den ska börja!
Nej, jag pratar om min nya mobiltelefon.
Ända sedan jag tappade min gamla iPhone i toaletten på Arlanda förr förra sommaren så har iPhone ju bara blivit mer och mer populär.
Så nu när abonnemanget på min nuvarande Xperia MiniPro gick ut så passade jag på att beställa en ny iPhone i vitt.


Jag har gått och väntat på den för den skulle skickas med Posten och i förmiddags hämtade jag ut den.
Superfin var den så det var kul.
Jag började med att ställa in lite olika användarinställningar men jag skulle ut och springa senare och då ville jag ju använda RunKeeper.
Jag laddade ner den appen och la ifrån mig mobilen ett par minuter.
Sen när jag tar upp den igen så är den helt svart, ja alltså själva skärmen är svart.
När jag beklagade mig för sambon sa han att den nog var urladdad bara.
Så mobilen sattes på laddning och jag gick ut och sprang.
Nu när jag är tillbaka är den fortfarande lika svart.
Va kul! NOT!
Jag får bara inte igång den.
Har testat olika laddare och uttag men det funkar inte.
Jag tror att den är trasig.
Skulle vara så typiskt mig.
Så nu sitter jag här utan mobiltelefon eftersom den "gamla" telefonen inte går att ringa med nu när man har startat igång den nya.
Nämen, det var ju praktiskt.
Kul med semester utan mobiltelefon, utan vanlig telefon, utan tv, utan spis och mikro, utan tvättmaskin, utan diskmaskin och utan varmt vatten!


Nej, jag ska inte vara pessimistisk nu.
Jag väntar på att sambon ska komma hem och kanske den startar igång då (fast jag är skeptisk).
Tur att han i alla fall köpte en månads mobilt bredband (eller vad det kallas när man kan surfa via ett litet USB-minne).
Annars hade jag säkerligen avlidit.

2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Vilken otur du har, hoppas det löser sig!/Åsa

Tanjis sa...

Tack! Det hoppas jag med.
Är lite rädd att jag skickar tillbaka den och de hör av sig och säger att jag bara inte har tryckt på rätt knapp eller liknande.
Nått riktigt pinsamt.
Skulle vara lite typiskt mig för jag har så lite tålamod med allt för jag alltid känner mig lite stressad. :P