31 januari 2012

Vinterbilder


Hittade ett par fina vinterbilder ifrån förra året när vi hade så mycket snö.
Ser ut som i min barndom när vi varje år åkte upp till min mammas barndomshem i Norrland, där fanns det alltid stora drivor med snö som jag och min syster kunde leka i.
Det var bland det bästa jag visste.


Gillar de här bilderna på Anton uppe på en gigantisk snöhög bredvid vårat garage.
Gillar att man ser en suddig snöflinga och gillar hans coola mössa.


Under den stora snöhögen fick barnen hjälp av sin pappa att bygga en tunnel som man kunde krypa i.
Passade på att ta några bilder av dem när de ålade sig igenom den.
Här kommer Alva.


Och här kommer Anton krypandes.


Och tillslut Zelda.
Henne var jag tvungen att locka med det snöiga byltet man skymtar framför henne, det var hennes gossedjurs-igelkott som hon lekte med.


Saknar nog snön lite grann även om vi faktiskt har ett tunt, vitt lager med snö.
Idag är det dessutom iskallt, minus tretton grader så det är lite skönt att alla är sjuka.
Alva börjar bli frisk äntligen men lillebror blev istället sjuk igår och idag känner jag att jag har huvudvärk och har även börjat hosta.

2 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Åh vad mysiga bilder på både barn och en härlig hund:) Visst är det härligt med snö!!!

Regina sa...

what beautiful photos, the bright white snow, a dream *.*