05 juli 2011

Träligt


Träligt är en passande rubrik på dagens lilla inlägg.
Det är bara så träligt just nu, varför är det oftast så?
När jag är som mest sugen och har tid (eller ja det har jag väl egentligen inte) och dessutom så har jag en ny symaskin så får jag inte till det.
Jag blir ju less känner jag.
Dessutom blir jag lite lätt stressad, hade ju tänkt få i alla fall något litet sytt innan vi drar iväg på semester.

Den här klänningen som skymtar ovan är inte en tidig tomteklänning utan en blivande klänning till en liten docka.
Jag har fått i uppgift från Alva & Antons dagis att sy lite kläder åt deras två, nya dockor som är nakna just nu.
Men det är träligt just nu eftersom jag inte kan få symaskinen att göra det jag vill!


Jag bråkar fortfarande med den.
Så här blir det när jag syr.
Längst till vänster är diff.matningen på max och längst till höger på min.
Det ser ju bäst ut till höger men det är fortfarande inte bra.
Vad ska jag nu ta mig till, fasar för att behöva skriva ett mail till England (där jag köpt maskinen) och försöka fråga vad jag ska göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med en ny maskin! men visst är det öite jobbigt innan man lär ig hur den fungerar, förstår dig precis! När jag köpte min nya overlock satt jag i en vecka och försökt innan jag fick till det, leverantörerna var lite spydiga när jag ringde dom och menade på att "det blir så när amatörer ska sy..." Haha!! Sen provade jag att lätta på pressarfotstrycket, sen har det fungerat utmärkt! Så har du inte provat det kan jag varmrt rekomendera, det finns ett litet hål på ovansidan av maskinen...
Kramis
// nina ( faster atta)