15 juli 2011

Kantareller


Kolla vilka smarriga kantareller vi har plockat!
Eller om jag ska vara helt ärlig så har vi fått dem av Mattes kusin Anna-Lena som bor i grannstugan bredvid oss.
Hon är helt fenomenal på att hitta kantareller, blåbär och hallon här i skogarna.


Jag tänkte boka en "leta-upp-svamp"-kurs av henne för jag själv är helt värdelös på att hitta svamp.
Det enda jag hittar är gulnande löv hela tiden, fast ett år hittade jag kanske fem kantareller och blev jätteglad tills jag kom hem och såg att Anna-Lena hade plockat en hel korg full.


Gjorde en jättegod kantarellstuvning och hade på rostat bröd.
Mums!

Idag regnar det här, vilket inte är direkt ovanligt men det kan vara lite skönt också.
Kanske åker vi in en sväng till storstan Kristinehamn och i eftermiddag ska vi hem till Mattes andra kusin Kristina.
De har ett jättegulligt hus tycker jag och det ska bli spännande att se vad som har hänt där.

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Åh, jag älskar kantareller!
Synd att det bara är jag i vår familj som äter svamp!/Åsa