14 juni 2011

Gamla huset

Eftersom jag visade några bilder av det "nya" (fast gamla) huset så tänkte jag att det är lika bra att jag visar några foton på det "gamla" (fast nya) huset också.
Bilderna är direkt tagna från Hemnet den här gången också.
De är lite i minsta laget men de är klickbara ifall ni vill se närmare.


Så här ser huset ut från baksidan.
Här från baksidan kan man ta sig rätt in i skogen, ganska praktiskt när man har hund.


Hallen.
Här spenderade jag ett antal timmar för två somrar sedan och målade om den till vitt istället för ljusblått.
Det tog sin lilla tid men det blev väldigt bra (i alla fall mycket bättre än starkt-ljusblå).
Hade bara tänkt att jag skulle byta ut spegeln till en vit eller silvrig så hade jag varit väldigt nöjd.


Det lilla köket, som är en av anledningarna till att jag ville flytta.
Det är lite för litet, jag har märkt att man tillbringar vääääldigt mycket tid i köket speciellt när man har småbarn.
Man kan ju slå ut väggen (till vänster), mellan kök och vardagsrum, men jag tycker inte att det är bra heller.


Så här välstädat och lite grejjer har det nog inte varit här sen vi flyttade in!
Eller vad säger jag, menar ju att det alltid ser ut så här i köket.


Vardagsrummet.
Här vart inte bilderna så bra för det är rätt tomt eftersom vi skulle köpa nya möbler men inte har gjort det då vi istället bestämde oss för att flytta.
Det har i alla fall världens snyggaste tapeter (som inte syns på bild) och de måste jag köpa till nya huset också.
Braskaminen satte vi in 2005 när vi även inredde övervåningen som innan vi flyttade in bara var en vind i stort sig.
Det var i och för sig perfekt för vi hade en väldigt bra festlokal där när vi hade inbjudningsfest.


Sovrummet.
Det är nyligen vitmålat, fattar att vi inte gjorde det tidigare då det innan var mörkgröna tapeter som sambon fått välja.
De var väl okej (då) men det blev väldigt murrigt här inne. 


Antons rum.
Det har jag visat lite delvis ifrån på bloggen förut.
Skillnaden är att en våningssäng har fått flytta in där så nu är rummet inte alls lika mysigt som det var innan.
Men ibland måste man vara lite praktisk också (vilket jag har lite svårt för, är hellre opraktisk och har det snyggt).


Tvättstuga.
Så här ska det ju se ut jämt.
Oftast brukar vi bara kasta in tvätten i högar på golvet, det kan vara väldigt jobbigt.


Allrum på övervåningen.
Det här har varit vårat favoritrum.
Gör sig inte riktigt sättvisa på bilden men fönstrena är en takkupa och rummet är väldigt härligt.

 

Badrummet.
Blå mosaik på väggen och sandfärgat kakel.
Det skulle vara lite som havet och sanden tänkte jag då.
Dubbelhandfat och bubbelbadkar.


Alvas rum.
Det har jag också visat förut och det ser väl ut som innan förutom att jag flyttade upp Antons garderob hit eftersom den inte fick plats i hans rum när vi satte in våningssängen där.
Gissa om han blev ledsen, han älskade sin garderob.
Men jag har sagt att den är fortfarande hans och att han får tillbaka den när vi flyttar.
Hoppas att jag kan hålla det bara.


Gästrum / Kontor / Pysselrum
Bäddsoffa till vänster till mormor som brukade komma ofta och hälsa på, nu bor de tillfälligt i Tyskland så nu blir det inte lika ofta.
Man kan skymta min syhörna till höger.
Det här rummet var tidigare vårat sovrum (när Alvas rum) men när Anton kom så flyttade vi ner.
Väggarna var för några dagar sedan tapetserade i en radig ljus-/mörkblå tapet.
Tog mig inte lång tid att måla om och det blev en stor skillnad.

Visst många rum är vita och jag älskar färgglada tapeter men då gäller det också att man har rätt sorters möbler och annat.
Blev ju mycket lugnare nu och förhoppningsvis lättare för intresserade köpare att kunna se sin egen stil på rummen. 


Nybyggda lekstugan.
Alva som har längtat så, det blev ju inte direkt poppis när jag förklarade att det var det enda vi inte kunde ta med oss till nästa hus.
Vi får bygga en ny, men då får vi ju också plats med en större.


Altanen.

1 kommentar:

BubbleLeeloo sa...

Så fint ni har gjort! Sådär vitt var det ju inte när jag var där... Hoppas det går bra med försäljningen! Kram