26 februari 2010

Tea Pot Lamp

Nu blev det ett litet avbrott igen i bloggandet.
Jag hade tänkt bryta av alla mina klänningsinlägg med att visa en gullig hylla som jag köpt till min pysselhörna men sen insåg jag att jag inte blev helt nöjd med bilderna (låt mig vinna på lotto så jag kan köpa mig en riktig kamera).

Därför bryter jag istället av med att visa ett superhärligt pysseltips som jag verkligen skulle vilja testa!
Nämligen att springa på loppis och hitta en massa söta tekannor och sedan göra denna underbara lampa.
Är den inte för härlig?


Frågan är bara om man verkligen hittar så här söta tekannor på loppis?

Annars har det varit en rätt händelserik vecka.
Den började med att jag fick vabba efter att Alva kommit på den brillianta idén med att testa att slicka på en stolpe.
Det är nog den första riktiga "olyckan" vi har haft här hemma.
Det gick trots allt ganska bra även om det såg väldigt läskigt ut först, blodet bara rann.

Alva och Anton var ute och lekte en liten stund efter dagis medans jag hann skala fyra potatisar.
Sedan hör jag att Anton ropar "Mamma" utanför dörren så jag springer dit och tror att Alva har ramlat i en av våra gigantiska snöhögar utanför.
När jag frågar honom om Alva har ramlat och slagit sig så säger han : "Kommer ketchup"!
Nu i efterhand så tycker jag att det är en ganska härlig kommentar men just då var det ju inte så roligt.

Som tur är så verkar det som om tungan läker ganska så fort.

Inga kommentarer: