12 juni 2009

Robin In Da Hood


Igår kväll var jag och tittade på teater!
Det var inte vilken teater som helst utan en modern version av "Robin Hood".

Själva storyn var omgjord till nutid och så här beskrivs den :
John Leijonhjerta har förorten i ett fast grepp. Han har en lönsam krog, ger SMS-lån, sköter ett bevakningsbolag, och hinner dessutom med att kränga kokain vid sidan om. Ända tills Robin, en avlagd värde­transport­rånare, kommer tillbaka till sina hemtrakter för en lugn och meningsfull tillvaro. Lugn blir den inte, men kanske meningsfull?

Jag var jättetrött när jag åkte dit eftersom min vecka har varit lite tuff och jag tänkte att bara jag inte somnar så är jag glad!
Nu var det ju inte alls någon som helst fara eftersom pjäsen var superbra och det var många bra skådespelare! Bäst var självklart hon som hade huvudrollen (Robin) och där kanske jag är lite partisk eftersom det var min allra käraste lillasyster!
Hon är med i en amatörteater som heter Ormen och de brukar sätta upp en hel del olika föreställningar, de är alltid jättebra tycker jag. Ibland spelar de även barnteater vilket är extra kul när man som jag har småbarn. Och de är ju lite bortskämda med att ha sin moster på scen vilket de tycker är extra kul! Och jag med!


Bilderna är lånade från Ormteaterns hemsida.

På den nedersta bilden står syrran bredvid Ormteaterns egna kändis Arne. Han är med i en massa reklamfilmer på TV Det är lite extra skoj när man ser honom och han är en av dem som är extra bra på scenen, det märks att han är en van skådespelare.Tack för en bra föreställning Nina och resten av teatergänget, ni var superbra!

3 kommentarer:

Ahlard sa...

Hejsan Tanja,

Supertack för din gulliga kommentar. Ja följ mig gärna för det kommer nog mycket mönster framöver och då har ni möjlighet att ge mig kritik så jag jobbar i rätt riktning:) Uppmuntran gör det så himla kul att hålla på. Ha en underbar dag!

Ahlard sa...

Självklart, länka på det är bara kul:)

BubbleLeeloo sa...

Hej!
Tyckte direkt när jag såg Teaterannonsen att det var Nina fast jag inte kunde se det direkt. Vad kul att hon är med och spelar teater! Ja det måste ju vara jättekul för barnen att ha en moster som spelar teater. Kram Anneli