29 juni 2009

Helg fix.

Symaskinen fick vila i helgen. Det var ju så varmt så vi var ute och fixade i trädgården istället.
Alva var hos mormor så vi hade bara ett barn att ta hand om. Jag kom på mig själv med att tänka på att jag inte fattar att jag tyckte att det var jobbigt ibland att ta hand om ett barn! Ha,ha.......det är ju lätt som en plätt. Två däremot, ja då känner jag verkligen att jag inte räcker till.

Nåja, sambon var i alla fall väldigt duktig! Jag brukar ju inte berömma honom alltför mycket men i helgen jobbade han verkligen på bra. Han fixade nämligen två stora lass med jord till våran stora plantering som har sett för bedrövlig ut. När vi lade stenar på garageuppfarten så blev denna plantering lite större och vi har inte planterat några nya plantor i den så den har varit halvtom, eller ja det har ju vuxit massor med ogräs förståss. Nu ser den fin ut , fast den är ju fortfarande halvtom förståss, men det går ju att fixa till.

Jag ägnade min tid åt att fortsätta olja in altanen. Den första delen gjorde jag en helg för evigheter sen när det var fint väder. Men kunde inte avsluta jobbet eftersom det efter det antingen regnade eller var iskallt ute.
Vi har oljat in altanen varje år men den ser riktigt sliten ut men i år tog jag olja med pigment i, något som jag velat göra i två år säkert men inte kommit mig för att göra. Det gjorde en enorm skillnad, tror att det syns på bilden.


På söndagen åkte vi dessutom och köpte ett par nya utemöbler. Jag vill ju egentligen ha ett par vita, så där härlig gamla som jag har sett på en del inredningsbloggar minsann. Tyvärr finns ju inga sådana i affärerna men vi hittade ett par andra fina som jag är nöjd med. Jag får försöka fota dem och visa kanske.

Annars håller vi (eller ja,mest jag) på att måla om i hallen. Jag har hunnit halvvägs bara (den är rätt stor) men det går rätt bra. Vet inte om jag vågar lägga ut nån bild på den, vi får se.
Nej,nu måste jag sy lite.
Förresten, de fina lila blommorna och det här fina arrangemanget ska inte jag ta nån credit för. Jag fotade nämligen dem hos min mamma och pappa, de har bättre hand om blommor än mig om jag säger så.

Inga kommentarer: