12 maj 2009

Litet blandat.

Jag håller på att sy som en liten tok just nu. Eller okej, det går kanske inte så fort för jag har varit för trött. Som tur är fick jag väldigt mycket gjort när jag var och hälsade på mina kära föräldrar. Där hann jag få ihop mycket av klänningen jag håller på att sy just nu.

Japp, den är till mig och den ska användas på ett bröllop. Dock inte mitt eget. Det är lite läskigt men samtidigt roligt för tyget är så himla fint!
Idag var jag ute och letade efter ett par nya, snygga skor som matchade men det är inte det lättaste när man har skostorlek 35 (kanske 35½). De flesta 36:or är för stora och det är inte många affärer som har storlek 35 längre. Förr i tiden kunde jag faktiskt ofta ha storlek 36 men sen verkade det som om de ändrade på storlekarna eller så krympte helt enkelt mina fötter för nu är det så svårt att hitta några bra som passar! Suck!
Kom alltså hem utan skor! Nåja, vad gör väl det om jag kommer ha en snygg klänning istället?

Däremot så kom jag hem med lite tyg från Panduro. Jag gillar verkligen detta. Man blir glad av det. Tänkte göra en tavla av det till Antons rum bland annat. Jag har inte så mycket kill-tyger kom jag på! Har dessutom beställt ett tyg därifrån med bilar på.

Dessutom så kom den här roliga tidningen hem till mig i måndags.
Min favorit Leila.


Det passar ju bra eftersom det är min tur att baka till jobbet på fredag. Vi har en sk. fikalista där een person tar med sig fika varje fredag till hela avdelningen. Jag egentligen inte varför jag är med på den listan eftersom jag själv aldrig hinner vara med på fredagsfikan.
Nåja, jag vet i och för sig redan vad jag ska baka. Nämligen denna goda vita kladdchokladtårta.

Den är lätt och snabb att göra och blir supergod! Ni som vill ha receptet, klicka bara på bilden.

Inga kommentarer: