09 januari 2009

Jobbar igen.

Usch ja, då har man börjat jobba igen! Egentligen ska jag inte skriva usch för jag tycker faktiskt att det är ganska skönt att "rymma" hemifrån ett tag och låta sambon ta hand om allt det tråkiga som att diska, handla, laga mat , damsuga och städa.
Fast eftersom jag bara jobbar halvtid så kommer han antagligen bara busa med barnen och gå ut med hunden och lämna tvätt- och diskhögar till mig de dagar jag ska vara hemma.
Men igår fick jag faktiskt middag på bordet när jag kom hem. Det var ju supergott för jag var sååå hungrig.

Tyvärr har vår dator fortfarande inte blivit lagad. Jag gjorde ju ett halvhjärtat försök men lyckades inte ens få igång startskivorna. Hjälp. Men jag hoppas att det ska ordna sig till slut.
En positiv grej med att datorn inte funkar är att jag får mer tid till att sy. Nu har jag sytt ihop åtta stycken figurer som ska bli änglar och god-natt änglar. Nu ska jag bara sy fast håret och fixa kläder till de små nakna stackarna. Tror jag hinner en del i helgen. Jag har ju nämligen paus från innebandyn (pga skada och nu förkylning) och annars har vi inga direkta planer.
Skulle behöva ett par nya singstar skivor för nu börjar Abba-skivan bli rätt trist! Vänta bara Ullis och Krille till nästa gång vi ska tävla! Till och med Matte lyckas pricka in en del rätta toner! Det ni! Alva får dessutom ihop 2000 poäng på "Ring,Ring"....................

2 kommentarer:

Ullis sa...

Kunde nästan ana att ABBA skivan gått varm de senaste dagarna när till och med Matte fixade att ta ett par toner. Alva är uppe i hitartiskt på Ring Ring .... Och jag kan tänka mig att mamma Tanja redan är singstar på Mama Mia. Eller ?
Men vänta bara, ni ligger risigt till, vi har köpt upp oss på nya Pop Hits och vi börjar bli ruggiga på Boten Anna m.fl :-) Så nu får ni hålla i hatten nästa gång vi ses :-) I går hade vi det jättemysigt och Alva måste varit trött på hemresan. Sen får du säga åt Matte och göra lite nytta, det är dags att sluta glassa runt och göra lite nytta ;-) Det går ju inte bara att tänka på nöjen. Kom i håg att jag tipsat om våra superstädare "Mayte Städservice HB" de är superbra, städar tom skåp och ventiler utan att man behöver säga till. Bra va? Kram Ullis

Anonym sa...

haha Alva har säkert redan blivit mycket bättre än matte på det där :D haha sådån mor sådan dotter hur är det ? :D haha men akta dig tanja nästa gång tar jag diiig ;D