15 januari 2009

Datorn lever igen.


Med hjälp av syrrans egen data expert så fick vi liv i datorn. Äntligen! Okej, den är inte helt återställd men vi lyckades rädda mina filer och nu lyckades jag få igång internet med. Alltid nått.
Känns bara så skönt att kunna surfa igen, jag förstår inte att man blir så beroende. Hade ju en hel del blogginlägg att läsa om jag säger så men det är ju ett rent nöje.

Nyss fick jag en skrämsel-chock. Jag och barnen är nämligen ensamma hemma, tom hunden är borta. Jag satt på undervåningen vid datorn när jag hörde värsta braket som jag antog var nån granne som brände av en sen nyårsraket. Sen tog det två sekunder innan jag fattade att det var Alva som ramlat ut soffan. Stackars barn! Hon somnade ju där och jag skulle precis gå upp och bära henne till hennes säng när jag bara snabbt skulle kika på datorn. Hmmm........som tur var så gick det bra, hon sa att hon blev mest rädd.

Idag städade jag undan resten av julen. Granen hade vi ju redan slängt ut och Matte hade samlat ihop alla ljusstakar igår (mot min vilja egentligen) så jag tyckte att det var lika bra att ta resten idag. Fast nu känns det som om det bara blev stökigt och tomt. Vi har ju nästan inga blommor kvar. Det märktes ju inte förut då det stod ljusstakar och annat i fönstren. Får bli en tur till blomsteraffären när jag får pengar. Fast jag måste ha tåliga blommor. Köper ALDRIG de som är märkta med "Bör ej torka ut" för i det här huset för blommorna vatten en gång varannan eller var tredje vecka.

Just ja, träningen igår gick ju bra. Hade ju ny klubba och allt, den funkade riktigt bra.
Tyvärr har jag ju inte hunnit köpa nya skor så efter träningen kände jag av foten i alla fall. Usch, blir rätt ledsen faktiskt. Matte är ju bortrest ( i Kiruna och åker skoter) så idag blev det ingen träning för min del. Lite trist men det är väl lika bra då. Måste verkligen köpa ett par nya skor!

Nej,nu måste jag gå och sy lite på mina figurer, de blir ju aldrig klara i den här takten.

Inga kommentarer: