13 december 2008

Julkortseländet.

Imorse var det ju luciafirande på dagis. Ja, alltså i fredags morse. Skriver ju det här på natten så det har redan blivit lördag men i alla fall. Alva var fin som lucia och Anton hade pepparkaksdräkt på sig. Det gick jättebra och båda barnen skötta sig utmärkt fast Anton var ju såklart inte med i lucia tåget för han har ju inte börjat på dagis ännu.
Efter den påföljande grötfrukosten åkte vi hem, Alva är ledig på fredagar.
Barnen fick ha på sig sin lucia-utstyrsel nästan hela dagen för jag tänkte jag skulle försöka ta nya julkort. Riggade upp lite i Antons rum men han ville inte ens sätta sig ner och kastade dessutom den lilla tomtelyktan all världens väg så jag fick ta några foton på Alva själv istället.

Lite senare på dagen lyckades jag ändå få båda att sitta stilla i några sekunder. Blev inte nöjd med dem heller. Ännu lite senare så kom jag på att jag skulle muta Anton med russin, det var ju en strålande idé tills jag såg hur korten blev. Han proppade ju inte in bara ett utan typ tio russin i munnen på en gång. Det såg inte klokt ut på bild. Sen kom han på ännu en strålande idé, nämligen att det var ju superkul att kasta sig ner från den lilla soffan och ner på golvet.

Har en känlsa av att årets julkort kommer se ut ungefär så här ..........................................

Hmmmm...............undrar vilket jag ska välja?

Kom på att jag önskar mig en plåtning av barnen i någon fin och proffsig studio i julklapp. Jag gillar ju egentligen att fota och tycker att jag är hyffsat duktig på att få till ganska så fina kort. Jag brukade ju tom framkalla egna svartvita bilder själv på den gamla goda tiden innan barnen, då man hade tid ni vet. Men nu inser jag att fota barn det är verkligen inte lätt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadsöt han är. Det första fotot är ju klockrent. Det är verkligen inte lätt att få en liten att fastna på kort. Idag tänkte jag svara på mailet. Jag har lagt mig tidigt de senaste kvällarna så det har inte blivit så mycket tid framför datorn.

Naíma´s sa...

Åh vilken sötis, även jag gillar det första fotot.

Skåpet blev ju jättefint, vill ha:)
Hoppas ni har haft en trevlig Lucia.