04 november 2008

Present under torkarbladet.

Ojsan, nu var det sådär längesen jag skrev ett inlägg igen. Vissa veckor så finns det verkligen ingen som helst tid över.
Undrar vad jag ska börja berätta om. Kanske ska jag börja berätta om min shopping dag som jag skulle ha i torsdags. Min kära mamma hade snäll ställt upp på att vara barnvakt hela dagen medans jag skulle åka in till en galleria för att kolla på kläder. Var ju ett tag sen man hade tid att shoppa till sig själv............
Tyvärr så fick jag ju länsa min spargris eftersom jag just denna månad inte hade så mycket pengar till övers. Men jag tänkte att det skulle gå bra ändå.
Glad i hågen åkte jag hem till mormor och lämnade lill-killen och hans pick och pack.
Var inne kanske ca 5 minuter och när jag kom ut till bilen hade jag fått............parkeringsböter!
Jag vart så jäkla förbannad (vilket inte är likt mig). Först tänkte jag bara sätta mig ner och gråta. Funderade tom på att gå in igen och strunta i att åka och shoppa. Det glada humöret var liksom som bortblåst.
Kände att OM jag hade sett den där bilen så hade jag slagit min lilla knytnäve rakt i deras ruta och självklart splittrat den i tusen bitar!
Körde runt kvarteret och letade bilen men kunde såklart inte se den. Kände att jag ville ha en förklaring till hur de kan sätta en lapp på en bil som står med två hjul på trottoaren (där det aldrig går någon eftersom det är en återvändsgränd och det är det första huset efter ett skogsparti). Och som sagt, när jag kom ut var det endast 5 minuter ifrån klockslaget som de skrivit ner! Helt sjukt! Jag tror att de stod och spanade på mig! Gissa om jag ska överklaga, även om det antagligen inte är något värt.
Japp, så hela sjuhundra spänn fattigare vart den här stackars tvåbarnsmamma i sina slitna kläder. Ni kan ju gissa att shoppingen gick lite trögt!
Lyckades dock hitta tre toppar, en vinterjacka (som jag inte köpte) och ett par stövlar som blev lite plåster på såren.

Inga kommentarer: