25 oktober 2008

Tre "God Jul" - sniglar

God Jul - Snigel

Har fått klart en del pyssel den senaste tiden. Är så himla roligt att sy! Nu har jag gjort klart tre stycken sniglar som jag kallat "God Jul"-sniglar för de ser så juliga ut. Jag är en sån där som älskar julen så det känns extra kul att man kan tjuvstarta lite julpyssel redan nu.
Håller ju på att spara ihop till en ny symaskin så jag har lagt ut lite pyssel på Tradera för att se om jag kan få in lite pengar där. Känns lite sorgligt att sälja mina små "bebisar" för alla saker som jag har gjort känns ju lite speciella men jag får tänka att det är för en god sak.
Sen är jag dessutom lite petig så det jag själv inte tycker om ja det kan jag inte ge bort eller ens försöka sälja. Som tur är så har det hittills bara blivit två misslyckade saker, nämligen två stycken små kaniner. Vet inte vad som blev fel med dessa och jag har försökt att rädda dem men jag tror att det inte går. Sydde dem i helt vitt tyg och de ser liksom riktigt albino ut. De får kanske hunden leka med! Stackarna.

Ibland blir jag lite irriterad på det här programmet när jag ska sätta in bilder i min text. Jag hade velat haft närbilderna på sniglarnas ansikten och närbilderna på hjärtanen bredvid varandra istället! Men när jag fixar till det så att det blir så på "förhandsgranskningen" så blir det helt annorluna i bloggen när jag trycker på "publicera" knappen! Bläää......

Kan tyckas som en struntsak kanske men jag blir irriterad på riktigt. Ja,ja ni får hålla tillgodo ialla fall för jag har inte tid att sitta och klura ut hur man ska göra. Förminska bilderna har jag testat och det går säkert tillslut men som sagt.............tiden räcker inte till. Men tips på detta tas tacksamt emot!

1 kommentar:

Malin sa...

Åh, jag vet precis vad du menar. Jag har hade ett bryt på blogger häromnatten... Som tur är har jag ett bloggproffs på jobbet så hon gav mig några små tips!

Jag förstår att du hittade mig via Jes och VitaVillaVila? Bilder på min stege från Åhléns kommer så småningom men jag kan avslöja redan nu att den inte är vit längre :-)

Ha det gott!

Kram Malin