15 oktober 2008

Förkyld.

Jaha, då var det dags att bli förkyld igen då! Det har i och för sig hängt i luften ett bra tag nu, har varit täppt i näsan men inte direkt snorig och gått och väntat på halsont som inte har dykt upp. Alva har ju varit sjuk med feber men vi andra klarade oss.
Idag däremot kände jag direkt när jag vaknade att allt kändes annorlunda. Hade inte direkt jätteont i halsen men jag var ialla fall förkyld.

Velade hela dagen om jag skulle gå till träningen eller inte. Förr i tiden (innan jag visste bättre) så tränade jag mycket när jag "bara" var förkyld. Nu vet jag ju att man inte ska träna, speciellt inte om man har halsont. Nu hade jag ju inte det.
Efter mycket om och men bestämde jag mig att jag skulle stanna hemma från träningen och bara en timme efter att jag bestämt det så kändes det som om förkylningen gick ner. Ha,ha........det kan ju vara mycket psykiskt med men jag vill ju egentligen träna.

Lägger in en fin höstbild som jag tog med min nya mobil för någon dag sedan. Det såg så himla mysigt ut. Går nästan förbi det här stället varje dag och njuter. Ibland matar Alva änderna där (de gångern när hon inte själv har ätit upp brödet som de ska få).

Idag sa hon en rolig grej förresten. Hon satt i mysrummet och kollade på en liten film medans jag packade upp matvarorna. Jag blev lite orolig att hon skulle somna så jag gick in till henne :

Jag : Du somnar väl inte nu ?
Alva : Nej då. Jag tänkte sitta här så du får vara i fred. (Vaddå, tänkte jag, Nu sa hon nog fel, hon menar nog att jag ska gå så hon får vara ifred. )
Jag : Hur menar du då?
Alva : Ja, så du får lite lugn och ro.

Hmmm....ibland är de ju för roliga de små liven.

Inga kommentarer: