18 augusti 2008

Plättoman.

Min lilla tjej är en plättoman. Hon älskar pannkakor och plättar men förra veckan tror jag att hon fick en överdos.
Först gjorde jag plättar när vi kom hem från sommarstugan och ägg och mjölk var det enda som fanns i kylskåpet att laga lunch på.
Då vart det dessa söta plättar i mitt fina plättjärn.
Sen skulle hon sova över hos kusinerna (hon bjöd in sig själv) och då lagade faster Ullis pannkakor till lunch.
Efter det hälsade hon på farmor och farfar och ja, där vart det pannkakor till lunch.
Dessutom avslutade vi med att äta upp de sista hjärt-plättarna som hade blivit över hemma. Konstigt nog åt hon bara tre små ynka plättar.
Nej, dena här veckan måste hon få något annat stackarn annars får hon väl skörbjugg.
Dessutom har min lilla tjej blivit "stor" idag när hon började på dagis igen efter all ledighet, det var dags att byta till "stor-avdelningen" nämligen. Känns som att det är bra för henne, hon behöver få lite utmaningar tror jag.

Gissa vad? Jag har haft tid att pyssla lite! Har ju längtat efter att sy och det blev ju inget klädesplagg men nu har jag börjat pyssla med att sy lite figurer från Tilda. Jag älskar verkligen alla Tilda saker och har redan gjort en del tidigare. Igår blev ialla fall två Trädgårdsänglar klara, ska bara se om jag kan fånga dem på bild. Men nu ska jag fortsätta att göra några grodor till. Var så kul att sy små kläder till änglarna också.

Inga kommentarer: