16 juni 2008

Nytt tyg.

Förra veckan var jag på utflykt till Norra sidan av stan dit jag nästan aldrig brukar åka. Är ju lite tråkigt utbud i de tyg-affärer här i närheten som jag har hittat till så jag tänkte testa en annan som jag sett tips om på nätet. Tog med mig brorsan och åkte dit.

De hade iofs rätt mycket men ändå inte helt perfekt. Kan bero på att jag än så länge är ganska dålig på tyger men jag köpte i alla fall lite grann.
Skulle ha ett pojk-tyg och det blev såklart.....................tada..............spiderman.

Är lite emot det egentligen men tänkte att det kunde passa bra att sy tex en dagisväska utav.
Såg på en annan blogg att nån sytt en klänning av Spiderman tyget och det kan man kanske göra så blir det lite roligare och inte så självklart! :)

Sen hittade jag en annan bit tyg som jag egentligen köpte mest för att jag nån dag innan vunnit en auktion med "knappar" med just detta mönstret. Det var lite roligt så det var ju bara att slå till. Är ju superkul när det matchar. Man kan sy väska eller kanske jacka eller klänning och sen bara sätta dit knapparna. Det ser ut så här (bilden med knapparna är från Tradera så den är suddig, får byta ut den när jag fått hem dem).

Köpte självklart lite matchande snedslå.

Får nog bli en ny dagis-väska till Alva först och främst och sen nått annat. Stackarn får gå med den första test-väskan som jag sydde.
Håller på att sy lite just nu faktiskt! Håller på med avslutningspresenter till Alvas dagisfröknar.
Har avverkat två och håller nu på med två till. Sen är det bara tre kvar! Pust!

Inga kommentarer: