30 juni 2008

Barnvagnar.

Hur svårt kan det vara med barnvagnar?
Ja, inte så svårt trodde jag. Man köper väl en när man får barn och sen är det bra med det.
Nehej då, det var visst fel. Jag tyckte att vissa föräldrar var helt knäppa som hade över två vagnar hemma. Men hallå,man kan ju ändå bara köra en i taget.....................
Igår så köpte vi våran fjärde vagn. En syskonvagn! Jag hade tänk klara mig utan en sådan men det går ju inte. Vi har ju hund och det är inte så lätt när man är ensam och ska gå ut med hunden och släpa på bägge barnen. Alva är ju iofs stora tjejen men hon orkar ändå inte gå ett varv på 40-45 minuter.

Så igår införskaffades denna pärla på blocket :
Idag när jag skulle hämta Alva på dagis stoppade jag ner "Brorsan" i vagnen och tog med mig hunden och började knata. Det kanske inte verkar så märkvärdigt att gå till dagis men nu är det ju så att vi inte direkt har valt ett dagis nästgårds.
När vi passerat det första dagiset ( som inte fanns när Alva skulle börja på dagis för då hade vi självklart valt det) då hade det gått tio minuter. När vi passerat det andra dagiset hade det gått tio minuter till och när vi slutligen kom till Alvas dagis hade det gått ca: 40 minuter. Mamma var rätt svettig eftersom det var så kvavt ute och Zelda var också trött. "Brorsan" därmot han sov som en stock.Sen var det vara att vända om och gå hemmåt igen. Men barnen skötte sig utmärkt och det var egentligen bara Zelda som klagade. Jag tyckte att det var rätt skönt! Nu när innebandy säsongen har uppehåll måste man ju röra på sig på nått annat sätt.
Så imorgon bitti hoppas jag på att kunna prommenera rill dagis igen. Tänkte muta Alva med att hon får äta frukost i vagnen. Som en liten pic-nic, det kan hon väl inte säga nej till?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad långt ni har till dagis. Om jag går i 40 minuter så hamnar jag i storfors :)Jag kan tänka mig att det underlättar betydligt med syskonvagn. Ha det bra.