15 maj 2008

Retro klänning med blommor och hjärtapplikation


Det här tyget tycker jag så himla mycket om. Blev en liten klänning för att testa hur det skulle se ut. Ville egentligen göra en större klänning till Alva men hon har ju storlek: 104 och mönstret gick bara till 92 och jag är ju inte så duktig att jag kan förstora mönstret själv! Däremot tänkte jag anpassa det andra mönstret som jag sydde flodhäst-klänningen i så att det blir mer likt det här mönstret och sy en klänning till Alva.Hon behöver en hel massa klänningar för det är det enda hon vill ha på sig nu för tiden, helst rosa ska de väl vara men huvudsaken är att det är en klänning.Tar man fram en kjol så säger hon att hon vill ha kjol och klänning! Ha,ha!


  • Mönster : Meedom A-form 1,5
  • Storlek : 68
  • Tyg : Retro
  • Snedslå & Spets : Stoff & Stil

1 kommentar:

Retro Elephant sa...

Superfin sommarklänning! Snyggt med spets!