16 maj 2008

Jag har blivit med kanin-tyg!

Som så många andra tycker jag att detta tyget är så himla gulligt! Jag hängde på denna omgång och beställde ett turkost kanintyg av jnydesign och idag så damp det ner i brevlådan!
Så fint eller hur?
Fast nu är jag bara nervös för jag har inte sytt i sånt stretchigt tyg förut och jag tror att det är supersvårt, speciellt när jag inte har en sk. overlock maskin. Hmmm......har funderat på att köpa en men de är ju rätt så dyra och jag vet ju inte om det "lönar" sig. Grämer mig lite över att jag missade ett gäng auktioner på Tradera där de såldes för en hyfsad peng, då skulle man ju ha kunnat testa lite och sen köpt en bättre.
Ja,ja.......vi får se helt enkelt!
Skulle vilja sy nån t-shirt och byxa till Anton och sen en tröja och klänning till Alva som hon kan ha till dagis tex.
Får öva i nått fult tyg först!

1 kommentar:

JNYdesign sa...

Kul att du fått ditt tyg, och klart att du skall köpa en overlock, (om du hade tänkt att sy lite mera) mitt syintresse tog ordentligt med fart när jag fick låna min första overlock. Nu har jag köpt en billig som kostade runt 3500 kr och den räcker galant. det blir så himla snyggt.
Nu vill jag snart se lite kreationer, så sätt fart och sy. // jenny