17 mars 2008

Tung helg............

tycker jag att det har varit.

Sambon var bortrest till Sälen med jobbet och för att inte gå åt helt så "hyrde" jag in mormor från torsdag till fredag. Detta gjorde ju att jag kunde åka och spela innebandy ialla fall vilket var skönt eftersom jag missade träningen i tisdags.

Sen blev det fredag och jag röjde upp en del här hemma men bara en bråkdel eftersom det behövs en riktig städning precis i vartendaste rum just nu. Sen packade vi ihop och åkte hem till mormor och morfar istället. Hade lite mysfredag med popcorn (som Alva hade beställt).
Hade tagit med lite pyssel att ägna mig åt på kvällen men det vart inget.
På lördagen hade jag tänkt att vi skulle göra en utflykt med Alva håller just nu på att bajsvägra så hela lördagen gick åt till att försöka få henne på toan. Kvällen slutade med att vi satt inne på toan i 2½ timme men inte hjälpte det!Suck! Missade till och med det mesta av melodifestivalen.

På söndagen hade jag match ute i Vallentuna så det var ju hur långt som helst att åka. Jobbigt att lämna Alva och Anton men jag vet ju att de trivs hos mormor och morfar som tur är. Var rätt bortkastat att åka på matchen för jag spelade bara första perioden. Vi vann ialla fall så nu är det klart att vi går upp en division, har bara en match kvar.
Jag kände mig jättedeppig och arg efteråt istället för glad och nöjd och trött som jag brukar vara.
Känner att det fortfarande hänger kvar men det släpper nog efter morgondagens träning hoppas jag!

Har hållit på att sy lite grann för att öve mig lite! Ska se om jag hinner sy nått lite klart som jag kan visa. Har inte så mycket tid just denna veckan då Alva fyller tre år på fredag och det är en del som skall fixas innan dess. Men vi får se!

Inga kommentarer: